Sähköinen asiointi rakentuu huone huoneelta

Käyttöliittymäsuunnittelija Mikko Nirhamo vertaa Vantaan sähköisen asiointiportaalin kehittämistä pilvenpiirtäjän rakentamiseen.

– Me ollaan nyt rakentamassa pilvenpiirtäjää, mutta me ei rakenneta sitä kerralla, Nirhamo kuvaa.

Siinä missä talo rakennetaan valmiiksi, jotta sisään voi muuttaa, sähköistä palvelua tehdään Nirhamon mukaan pikemminkin huone kerrallaan. Ensin tehdään yksi huone, jonka käytöstä opitaan, jotta voidaan tehdä lisää huoneita.

– Meidän ei kannata rakentaa kaikkia rappukäytäviä ja hissejä ennen kuin meillä on ne muut kerrokset, Nirhamo sanoo. – Eihän kukaan halua, että asunto on pelkkiä käytäviä. Eli mitä vähemmän meillä on navigaatiota, mitä vähemmän käytäviä, sen parempi.

Katso vertaus videolta – mukana myös ensimmäisiä välähdyksiä uudesta asiointipalvelusta! Vantaan sähköisiä asiointipalveluja suunnitellaan paitsi värikkäillä tarralapuilla ja seinille piirretyillä kaavioilla, myös taivuttamalla asiaa rautalangasta*. Kirjaimellisesti. 

*Rautalankamallia käytetään suunnitteluvaiheessa sivuston rakenteen hahmottamiseen.

SA-0493-demo-28102015

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s