Kuntalainen uusia palveluita muotoilemassa

palvelumuotoilu

Vantaan sähköiset asiointipalvelut -hanke oli mukana Keskusteleva kaupunki -tapahtuman yhteydessä Demokratiatorilla, jossa erilaiset toimijat esittelivät kuntalaisten osallistamista toiminnassaan. Hankkeen messupisteellä nousi keskusteluissa esiin palvelumuotoilun keinot, joita on käytetty palveluiden suunnittelussa yhdessä vantaalaisten kanssa.

Osallistamisen kolme vaihetta
Vantaan sähköiset asiointipalvelut -hankkeessa

IDEOINTI
Kuntalaisten tarpeiden kartoitus palveluiden sähköistämisestä.

PROTOTYYPIN TESTAUS
Palvelupolun ja käyttöliittymäsuunnitelmien testaaminen yhdessä vantaalaisten kanssa.

KÄYTETTÄVYYSTESTAUS
Asiakkaiden kokemukset julkaistavan palvelun helppokäyttöisyydestä.

Näissä kolmessa vaiheessa osallistetaan kuntalaisia  mm. ryhmäkeskusteluiden, ideointityöpajojen, haastattelujen ja testaamisen muodossa. Innokkaita ja idearikkaita kuntalaisia löytyy esimerkiksi  Vantaa Vakoojat -ryhmästä, joka on varta vasten perustettu hankkeen tarpeisiin löytää osallistumisen haluisia vantaalaisia.  Ryhmässä on vielä tilaa, ilmoittaudu mukaan!

”Osallisuus on strateginen päämäärä. Kuntalaisten osuus palveluiden kehittämisessä lisääntyy, asukkaat otetaan mukaan suunnittelutyöhön palvelunmuotoilun keinoin.”

mitenteillaosallistetaan

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

w

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s